שיקום בעמק קורן צפון פעולות בקורן צפון אוקטובר נובמבר 2010

טיפול שותף, ותיקון 2 פגיעות בצינורות מדורבנים , ניקוי השביל בקטע הדרומי בין הגשרים, האכלת דגים,
העברת שתילי מורן ואשחר לקופסאות מחצר אפרת24/10 כ20 שתילים, המשך השקית שתיל עיצים מהעתקות וזרעים מאביב 10 סבלו קצת באוקטובר מהחום והשקיה לא סדירה
יש להעביר את כל השתילים למשתלת הנחל החדשה
16/11 פגישה עם יובל סטודנט בתל חי למטרת פעילות בנחל קורן במשך כשעה וחצי הסברתי לו את רקע המקום ופעולות השיקום, עברנו בשביל ובחלקות הנטועות ומעט בפועל את הפעילות השוטפת טפטפות וראש השקיה סיכמנו להיפגש ביום ה' להעברת שתילים לנחל
18/11 נפגשנו בשעה 14:30 יובל ואורי הכנת הטרקטור להובלה, ציוד שלקחנו 2 רשתות מתחת 4 עמודי זוית הלמניה פלייר מזמרה. העמסנו על המזלג אחורי את השתילים החדשים מחצר ביתי (של אורי)
השתילים בני כחצי שנה ויותר . מילות- לבנה רפואי- אגוזים-ושיחים. לא היה מקום יותר ,ולכן גם סמנו שתילים בטנדר של יובל ונסענו לנחל, הכנת מקום לשתילים בנחל במקום שהמים רדודים ביותר
משני צידי הנחל העמדנו את הרשתות עם חיזוק עמודי מתכת למנוע מעבר חיות במקום, ואז העברנו את כל השתילם למקום כ60 שתילם כולל גם העברת שתילים מהמשתלה הישנה בנחל והוצאנו את כל הפחים והקופסות שגמרו לשמש לצמחים ואותם לקחתי לחצר ביתי להעתקת שתילים שנשארו בעציצים קטנים משך העבודה כשעתיים
למחרת 19/11 הלכתי לבדוק את המשתלה לבדוק אם לא היו נזקים, הוספתי להגנה וטשטוש המקום קנים חתוכים סביב רשתות ההגנה
פלג הגושרים : הבוקר גובה המים ירד משמעותי נסעתי ב0700 לבדוק את מקור כניסת המים לפלג. בוצעו במקום עבודות נקיון ליד הסכר,חלק גדול מענפים וצימחיה נדחף לתוך הנחל לפני הסכר
המנעולים רותכו מחדש לשרשרות ופתח המים לפלג צומצם גם כך כמות המים המצליחה להגיעה לפלג מועטה טלפון לשימעון רייס שיעביר מסר לאודי, גם אילנה צילצה אלי לשאול מה קורה
סוכם עם שמעון שניגש ביחד לשם חזרתי הביתה ב0900 חזרו המים לגובהם מאתמול מתברר שאודי הלך לפתוח קצת יותר .נסענו אני ושמעון למקום כדי לראות
סוכם בנינו שננקה בעצמנו את המקום ונלחץ על הסדר עתידי מניח את הדעת
יום ה 25/11/10 שעה 15:00 אורי ויובל סטודנט, פעילות בנחל עד 17:00, בתחילה פתיחת מים ניקוי מסנן, טיפול בגיזום לאורך כל הנחל תוך כדי הסבר ליובל על אזור המעינות,
בדיקת טפטפות בחלקות השתולות תוך ניקוי סביבת העצים , הרחבת המשתלה ע"י ניקוי צמחיה, וסידור מחדש של פחיות השתילים, הוספתי רשת מתכת להגנה על השתילים,
30/11 העתקתי שתילם מעציצים לקופסאות פח והם מוכנים להעברה למשתלת הנחל, בסיור ליד חלקות נטיעה מערבי נראים חפירות סביב מספר עיצים
2/12/10 יום ה 14:30 יובל סטודנט ואורי, העברת שתילם בפחיות למשתלת הנחל , העברת אבנים מחסס עם הטרקטור לטובת מקומות של עציים חשופים סביב השורשים שבגומותיהם נראו חפירת בעלי חיים
התחלנו לנתק עציים מהטפטפות בתחילת המסלול, ממשיכה הבעיה של הרבה בוץ במסננת של ראש המים ולכן טפטוף מתמשך לאורך ימים ובמקביל לא מגיעה מים לסוף הקו,
ב7/12 אספתי זרעי מילה , ליבנה , מהעצים מתחת למצוק, ופיזרתי אותם ממזרח לנחל קורן ממערב לצינור 27', אולי יצוצו שם
המשכתי לאסוף זרעי קליל החורש ומילה שלושה דליים והשארתי אותם לסוף מאורע הגשם
9/12/10 בחזרתי מצפת אספתי זרעי עצי חרוב, מילה ואלון מצוי. עבור שתילים
13/12 יום אחרון לפרק גשם חזק זה, שבו ירדו בסביבת הגושרים 150 ממ"מ ירדתי עם הטרקטור לשטח המזרחי משביל האופנים בקורן יצרתי עם גלגלי הטרקטור שלושה שבילים ופיזרתי את זירעי קליל החורש
וזרעי המילה לפני הגלגלים ובנסיעה דחקתי אותם לאדמה הרטובה לא הפרדתי מהתרמילים, אולי יהיו כמה שיקלטו ?,,
בתאריכים 14 עד19/12 הכנתי משתלת זרעים מעצי חורש שונים חרוב אלה אלון אדר קליל החורש, וניסיון בזרעים שונים לעודד נביטה, מספר ימים במים, במים רותחים למספר דקות, גרוד ולחיצה לחרובים
בתאריך 23 נראים נביטות בחרובים לחוצים והמגורדים
21/12 שלחתי פקחים לבדוק את התימהוני שבעמק הנחל, הקים אוהל במערה הגדולה גם הסיירת הירוקה וגם מהמועצה
23/12 תחילת הכנות לנטיעה בחלקה הצפונית מזרחית בקרבת המפלון, ריסוס צמחיה ופעולה עם חרמש יד, כמו כן ריססתי בשלוש החלקות המערביות השלכת צובעת את עצי הצפצפה בגוונים צהוב עד כתום
צבעי השלכת של גפני הבר עד גוון אדום עז, וגם הדלבים צבועים בצבעי שלכת. זרעתי תורמוס ליד המחסום הצפוני בשביל האופנים משני הצדדים. וגם לאורך הצינור מצידו המערבי.
הכנתי גם זרעי חרובים היום בצלחות במטבח.
26/12/10 יצאנו ב13:30 אורי ויובל סטודנט להכין את חלקת הנטיעה ,זו החלקה הצפונית ביותר בקורן צפון. טרקטור כלי עבודה מקלות סימון. בשטח ניקינו עם חרמש יד ומעדר את כל הפטל הרב, ולא השארנו בשטח אלה גרפנו לצדדים, ניקוי סביב עצים חיים משנה שעברה ,סימון מחדש את כל המקומות המיועדים לנטיעה, התחלת חפירת בורות. וגילוי נקודות הצנרת והטפטפות ליד מקומות השתילה
28/12 העתקת נבטי חרובים מצלחות ההנבטה לעציצם קטנים. מהמגורדים העתקתי 9 נבטים ורק 1 מהלחוצים, המסקנה המגורדים זו השיטה הטובה ביותר התפיחה והנביטה תוך שלושה ימים
בלי כל פעולה על הזרעים אין שום תזוזה לא תפיחה ולא הצצה איסוף קופסאות 3 ק"ג שימורים של המלון שנזרקים לפח כל יומים מהפח הגדול למטרת משתלה
30/12/2010 יובל סטודנט מגמה ירוקה פעילות לבד המשך חפירת בורות לנטיעה בחלקה הצפונית