שיקום נחל הקורן – מאי 2011

29/5/11 עבודת העתקת שתילים צעירים מכוסיות ועציצונים לפחי שלושה ק"ג , ייחורים שנשארו לי בחממת הגן דולבים ותאנים גם הם מועתקים לפחים, לאחר הכנת תערובת טובה בתחתית קופסאות הפח הנחתי חצץ בינוני לניקוז (הגבהת השתיל בנחל) מילוי בתערובת תוך כדי העתקת השתילים את המשימה הפעם צילמתי בסרטון וידאו .
כל הקופסאות על ארגז מזלג הטרקטור ונסעתי למשתלת הנחל בחלקה 2 מערב ,העברתי את השתילים ביד כל פעם שני קופסאות, כדי לא להתאמץ מידי , החלפתי סנדלים במגפיים וכך סידרתי את קופסאות השתילים במים, במצב הנוכחי אין מקום יותר בנחל ויש לתכנן את ההמשך, בחזרתי אספתי עוד קופסאות ריקות מהמלון.
30/5 מעט גיזום בשביל הנחל, וגיזום הרמת נוף במספר קטן של עצים.


06:27
23/5/11 אחר הצהרים יציאה לשטח נחל קורן צפון לחלקת הנטיעות 11 , לקחתי איתי צינור גינה ארוך, מעדר מרסס וחומר לטיפול בפטל. בתחילה כיסוח פטל גבוה במעדר, לאחר זאת פתחתי מים לחלקה, חיברתי את הצינור ,השקיה ידנית לשתילי האלה שמחוץ לקו הטפטוף, תוך כדי כך התחלתי לרסס את הפטל עם ראונדאף, מרסס שני , ריסוס מעט דרומה, וגם עברתי עם הריסוס לשני חלקות מערביות. כשעה וחצי עבודה, למחר אני מתכנן בדיקת טפטפות בחלקה החדשה. לסיום עברתי במלון ואספתי קופסאות מהאשפה עבור המשתלה.
24/5 0800 בוקר ירדתי רגלית לחלקה הצפונית 11 בידי דלי עם חלקי השקיה וטפטפות פתחתי מים ניקוי המסנן, והתחלתי לעבור שתיל, שתיל , ולבדוק תקינות טפטפות, החלפתי כ 7 טפטפות, וסימנתי צורך לשתול מחדש ב3 מקומות, עקב תמותת שתילים שהיו צעירים מידי.
26/5/11 בדיקה ותיקונים בטפטפות בחלקה המערבית צפונית,כולל חיבור השלוחה מחדש לקו הראשי, העברתי את שאריות השתילים שנשארו ליד ביתי למשתלת הנחל, מעט גיזום להרמת נוף בדולבים ותותים, שעה וחצי עבודה.


06:26 16/5/11
יום העברות של שתילים ממשתלת הבית למשתלת הנחל, בשעות הבוקר הפעלתי את הטרקטור עם הארגז האחורי שעל המזלג,בו שמתי 2 מיכלי פלסטיק גדולים,ואליהם העברתי ידנית את השתילים 2 כל פעם,כך עד ש37 שתילים הועברו,נסעתי בזהירות לנחל קורן מערב קרוב לחלקת הנטיעות 2010 ב', ושוב ידנית לבד העברתי את כל קופסאות השתילים למקומם בנחל, תוך כדי העברה יצרתי בנחל מחלוקי הטרברטין אזור מוגבה מעט כדי שרק תחתית הקופסאות תהיה במגע עם המים, ומשני הצדדים יעברו המים בזרימה ללא מעצור, בנוסף גזמתי וניקיתי שטח נוסף במעלה הנחל,שיהיה מקום להמשך המשתלה.
אחר הצהרים פניתי ליוסי פיס מהגושרים שיעזור לי בהובלה השנייה, גם כך זה קשה לי כי יש לי בקע ואני ממתין לניתוח, ויש קופסאות גדולות ,ב16:30 התחלנו להעביר מחזור שיני של שתילים לנחל.
בסך הכול העברנו כ70 שתילים,דולבים,אלות,אלונים,מילות,ותאנים,ו2 פרטים של שזיף בר.
17/5/11 רוח עזה מזרחית נשבה בלילה, בשמורה הדרומית של נחל קורן נפלו כ5 עצי צפצפה גדולים, ובנחל קורן צפון הרוח טלטלה את הצמחים והשביל שגזמתי לפני יומיים שובש לחלוטין, ענפי תאנים התכופפו לתוך השביל וכן גם הפטל וצמחים נוספים ,יש צורך שוב לעבור על כל השביל ולהסדיר אותו למעבר. אורי דימנד


06:26
15/5/11 יום א' טיפול בשביל לאורך נחל קורן, הצמחייה גדלה במהירות ועבדתי בגיזום עם מספרי דשא ופתחתי את השביל כדי ללכת בו בנוחות, בדקתי נקודתי את החלקות הנטועות ממערב,
בנקודה אחת נראה שמשהוא תלש ומשך זמורת גפן כדי לאסוף עלים וכמעט גרם לשבר של צמרת עץ, כדי למנוע מצב זה אני דואג שגפנים לא יתפסו על עצים נטועים.
אחר הצהרים טיפלתי במשתלות, מעט גזום במשתלת הנחל ועישוב צמחיה מהקופסאות
יש כ20 ייחורים של דולב שצריך להעתיק לקופסאות,כאן הייתה הצלחה בהשרשה, ליד הבית העתקתי כ7 ייחורי תאנים, ו13 דולבים, לקופסאות שלושה ק"ג לאחר חירור והכנסת חצץ לתחתית ומילוי בתערובת אדמה.
ערכתי בדיקה כמה שתילים צעירים של עצים יש במשתלות חרובים-40 .-כליל חורש-28 – אדר- 25 מילה -11 , אלה -4 , עודכ-6 -תאנים להעתקה לאחר השרשה.


06:25
12/5/11 עברתי לחפור תעלה לצינור בחלקה הדרומית יותר בנטיעות 2011 , האדמה די נוחה לעבודה עם את חפירה, לפעמים נעזר במעדר היות ויש שורשים חזקים של פטל באדמה,
כמו כן בדקתי את האלות האחרונות ששתלתי, בנפרד ולהפתעתי הם נקלטו, ניקיתי סביבם השארתי את כלי החפירה מוסבים במקום למחר.
13/5/11 יצאתי עם הטרקטור והכלים להמשך עבודה, השמים אפורים ואפשרות לגשם, הפעם לקחתי מצלמה על חצובה להנצחת העבודה. יש שלשה סרטונים

המשכתי לחפור את תעלת הקו עד שלפתע נתקלתי עם המעדר בקו הראשי של 25 מ"מ והוא נחתך לכן החלטתי ששם יהיה החיבור לשלוחה, הגשם התחיל להתגבר, ולכן עזבתי את השטח עם הטרקטור לאחר שעה עבודה, ולאחר שפרסתי את צינור השלוחה בתעלה.
חזרתי אחר הצהרים, בינתיים התבהרו השמים ישנם עננים ואין גשם, הפעם חפרתי את המקום לשלוחות לכל עץ . וכ-6 שתילים חוברו ישירות עם שלוחה וטפטפת לקו הראשי 25 שעובר קרוב מאוד לנטיעות, חיברתי את השלוחות והטפטפות, וכל התעלות כוסו באדמה עם הידוק ברגלים.
לסיום הרכבתי ברז קו לכוון מערב הנחל כדי שיהיה אפשר בקלות לנתק בשעת צורך כדי לקבל לחץ יתר למקומות הרחוקים בראש ההשקיה
חוברו כ20 שתיל למערכת ההשקיה, הפעם עבדתי כ 4 שעות ,18:00 חזרתי הביתה.


06:23 שיקום עמק נחל קורן צפון מאי 2011
6/5/11 המשך התקנת טפטוף חלקת 2011 צפון. היום יצאתי לבד עם כל הציוד על מזלג הטרקטור, תחילה חיברתי שלשה עצים שלא היה להם טפטפת, לאחר מכן חפרתי תעלה עם מעדר ואת, כדי להניח קו שלוחה 20 מ"מ ל7 עצים נוספים , התקנתי את הצינור חיברתי את הטפטפות, כיסוי הצנרת והשלוחות באדמה, ובדיקת הטפטוף. תיקון טפטפת שנפגעה מהכיסוח ליד הצפצפה דרומה מחלקה זו, לסיום כיסוח פטל שצץ בחלקה הנטוע במעדר ולעומק, איסוף הציוד וחזרה להגושרים, עברתי ליד מטבח המלון ואספי כ8 פחי שימורים למשתלה, שלוש שעות פעילות .
החפירה באדמה בתאריך זה נוחה יש עוד מספיק לחות והחפירה באדמה רכה נותנת תוצאות טובות יותר. גם בהידוק בכיסוי ,היובש העתידי יקשה את הכיסוי ויהיה קשה יותר לבעלי חי לחפור,
גם בחפירה זו פתחתי מחילה של חולד. אורי דימנד

 

0Shares

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *